annika067 kopia2

Välkomna på föreläsning lördagen den 18.11 kl 12.30 i Kyrkby högstadieskola (KHS).

Då håller Annika Christensen en föreläsning i två delar om ”Trädgård en lisa för själen” och

”Trädgård i kruka”.

Kaffeservering i pausen.

Entré 10 euro för medlem (uppvisa medlemskort) och 15 euro icke medlem, kaffe ingår.

Varmt välkomna!

Annika Christensen jobbar som frilansfotograf med inriktning på trädgård. Hon har i 7 års tid skrivit dagbok från sin trädgård i Allt om Trädgård.

Annika har medverkat i 3 böcker och har 34 000 följare på instagram @annikasnaturligating

Annika driver också bloggen ”Naturliga ting”.

Hon har gjort 2 utställningar på Sofiero;  Vår i kruka 2015 och kvistar och knoppar 2016.

En lisa för själen

Vad är det i trädgården och naturen som göra att vi mår så bra? Annika berättar om hur hon rehabiliterade sig i trädgården efter en långtidssjukskrivning.
Trädgården fungerar även som friskvård för den som vill stressa ner och under kvällen ger Annika flera bra tips på hur man kan hämta kraft i sin egen trädgård.
Med stämningsfulla bilder bjuder hon på en härlig trädgårdskväll. Det finns alltid något att njuta av – bara vi ser det.

Trädgård i kruka:

Handlar om vad man kan ha sina krukor alla årstider.
Hur planterar man hållbart och ekonomiskt?
Vilka växter tål frost tidigt på våren?
Dolda och lättskötta sommarblommor.
Höstens krukor och till slut vad har man i sina krukor på vintern?
Tips och inspiration att plantera lökar i kruka. Gör rum för våren!
Mycket inspiration.

Detta gäller vid anmälan till föreningens resor

• Meddela namn, födelseår, mobilnummer och e-postadress när Du anmäler dig. Detta behövs för att vi enkelt ska kunna nå Dig med information om resan. Vi ger information om betalningen och resan endast via föreningens hemsida och per e-post. Om Du inte har e-postadress finns infon på föreningens hemsida, eller så ber du någon bekant som Du vet att också är anmäld till samma resa, att skriva ut den info vi skickat.
  • Anmälan är bindande. Det betyder att om Du hoppar av efter anmälningstidens utgång så måste Du ändå betala resan, och om Du redan betalat så får Du inte pengarna tillbaka ifall Du inte kan komma med. Om Du blir tvungen att hoppa av på grund av akut sjukdom är det bra att ha reseförsäkring samt se till att få ett giltigt sjukintyg för att få resan ersatt från Ditt försäkringsbolag. Blir Du tvungen att hoppa av på grund av andra orsaker kan Du själv ordna en ersättare och meddela föreningen. Ibland är det så att vi har väntelista och då kan vi naturligtvis hjälpa till med att ge tips på vem som gärna vill ha Din plats. Innan anmälningstiden gått ut kan Du naturligtvis annullera resan genom att kontakta den som mottog Din anmälan.
  • Anmäl dig direkt till den styrelsemedlem som har i uppgift att ta emot anmälningar. I annat fall kan det hända att en anmälan blir bortglömd.

Med vänlig hälsning Styrelsen

Trädgårdsföreningen har nu en sida på Facebook https://www.facebook.com/groups/583247608439124/. Där kan du som är medlem snabbt läsa vad som är på gång och också göra egna inlägg och kommentera.

Ålands trädgårdsförening © 2017